A koronavírus járvány más iparágak mellett pusztító csapást mért a szállodaiparra. Miután a járvány intenzitása jelentősen csökkent, most mindenki arra törekszik, hogy mérsékelje az elszenvedett károkat, és a lehető leggyorsabban újra felpörgesse a vállalkozását. Mindez csak a szolgáltatások színvonalának növelésével érhető el. Ez azonban ma már nemcsak a hagyományos szolgáltatásokról, hanem a digitális megoldásokról is szól.
A turizmus, a szálloda és vendéglátóipar digitalizálásának alapja, hogy az online alkalmazások és egyéb internetalapú szolgáltatások folyamatosan elérhetőek legyenek a vendégek számára. Mindenki megbízható és könnyen használható Wi-Fi elérést vár el a szobákban, közös területeken, konferenciatermekben, konferencia központokban, az éttermekben. Enélkül nem valósul meg a szállodai vendégélmény.
Szállodai Wi-Fi, a gyenge pont
Gyakran olvashatunk olyan kritikákat a különböző utazási és gasztro appokban, melyek szerint a szállás tisztasága ugyan rendben volt, de a szállodai Wi-Fi minősége nem volt megfelelő. Nyilván egy ilyen, a vendéghálózatot érintő, nagyobb léptékű fejlesztés és eszközbeszerzés sosincs alkalmas időben, hiszen csúcsszezonban senki sem engedheti meg, hogy informatikai fejlesztéseket végezzen a hálózatán, úgyhogy maradnak a szezonon túli időszakos leállások. Azonban a pandémia okozta terhek miatt az utóbbi években(érthetően) kevesen invesztáltak ilyen jellegű fejlesztésekbe, hiszen sok esetben a túlélés volt a cél.
Fejlesztési irányok
Mégis, milyen irányba érdemes elindulni, ha valaki a fejlesztés mellett dönt? Erre a kérdésre a Mist (a Juniper része) válasza egy olyan önvezető, öngyógyító hálózat, amelyet rendkívül egyszerűen és költséghatékonyan lehet üzemeltetni. Ezzel kiküszöbölhetők a hagyományos, időigényes hálózati üzemeltetési feladatokat, a körülményes bevezetés.
Így működik a Mist Systems
A Juniper Mist rendszere a szakemberek számára nem ismeretlen, hiszen a cég nevéhez fűződik az első AI-driven (mesterséges intelligencia által vezérelt), vezeték nélküli LAN kifejlesztése. A mesterséges intelligencia segítségével egy sokkal kiszámíthatóbb, megbízhatóbb, mérhetőbb szállodai Wi-Fi hálózatot lehet kiépíteni, ahol nagyon fontos mérőszám, hogy a hálózathoz csatlakozott felhasználóknak milyen felhasználói élményben van részük. Jóval többről van itt szó annál, hogy a felhasználó sikeresen csatlakozott a letelepített AP-k valamelyikéhez.
Mist Wi-Fi és BLE a felhasználói élmény szolgálatában
Ugyan az újraindítás kapcsán nem ez az első és legfontosabb feladat, de a pozitív vendégélmény biztosításához elengedhetetlen a biztosan működő szállodai Wi-Fi hálózat, ezért különösen a hosszútávú terveket figyelembe véve jelent rendkívül fontos feladatot ennek kialakítása..
Amikor a Wi-Fi jel erőssége alacsony, akkor szakadozik a kapcsolat, a webhelyek és az alkalmazások nem töltődnek be, a videó nem indul el, ezzel párhuzamosan a felhasználói élmény egyre inkább csökken, ami rossz véleményeket-értékeléseket és így konkrét veszteséget okozhat.
Tekintettel a hordozható eszközök, mindenféle nagyobb sávszélesség igényű alkalmazás széleskörű elterjedésére, egyre nehezebb garantálni a vendégek által elvárt Wi-Fi szolgáltatási szintet. Gyakran időigényes és költséges a vezeték nélküli hálózati problémák azonosítása és a hibabejelentést követően azok gyors megoldása. Ennek eredményeként a vezeték nélküli internetelérés biztosítása továbbra is az egyik legnagyobb informatikai kihívás a legtöbb szálloda számára.
Ugyanakkor a vezeték nélküli kapcsolat rendkívüli lehetőségeket is nyújt a szektornak. Az új technológiák, mint például a Bluetooth Low Energy (BLE) elterjedésével a vezeték nélküli infrastruktúra ma stratégiai eszköz lehetne a vendégekkel való kapcsolattartásban. Például elérhetővé válik a beltéri helymeghatározásra épülő szolgáltatások használata, az épületen belüli navigálás, a vendégek digitális üdvözlése, helyzetmegosztás családtagok részére, és lokáción alapuló üzenetek küldése. Ennek köszönhetően a szállodáknak lehetőségük nyílik az egyéni vendégigényekhez igazítani a mobilélményt.
Ezek akár külön-külön is jelentősen növelhetik a vendégek elégedettségét. Mindezen felül a szállodai személyzet és az erőforrások hatékonyságát is segíti, amivel több időt és pénzt takarítanak meg. Az IoT eszközök (térfigyelő kamerák, hőmérséklet szenzorok, stb) terjedése miatt pedig elengedhetetlen a stabil Wi-Fi kapcsolat kialakítása, amennyiben komplett smart building környezet kialakításán gondolkozunk – ez esetben megkerülhetetlen az ezt támogató rendszerelemek alkalmazása.
A Mist egészen a cég alapítása óta olyan modern, vezeték nélküli platformot fejleszt, amely megoldást nyújt a fenti problémákra, és rengeteg lehetőséget ad.Végeredményben elmondhatjuk, hogy a Mist platformja példa nélküli betekintést biztosít a vezeték nélküli hálózat felhasználójának a viselkedésébe, ezáltal proaktív reagálást tesz lehetővé az egyszerű üzemeltetés és a páratlan mobilélmény érdekében, melynek köszönhetően ideális a szálloda- és vendéglátóipar számára egyaránt.
A blogbejegyzés az IT Business cikkének átdolgozott változata.